Käytiin tuossa keskiviikkona Lempäälässä aksailemassa Inton kanssa ja löydettiin taas uusia ongelmia. Mulla on jopa video kuvattuna, mutta se on HD-video eikä mun tietokone osaa muuttaa sitä tavalliseks. Otsan rypistys

Ongelma nro 1.

Into ei osaa suorittaa kontakteja radalla. Huomasin myös, että eihän me olla sitä edes treenattu, tai on meidän rata joskus loppunut kontaktiin, mutta ei niin, että siitä olis sitten heti jatkettu eteenpäin.

Eli radalla, vaikka palkkaan totta kai kaikki kontaktit, Into vaan valuu alastulon läpi. Johtuu luultavasti mun liikkeestä, liikun varmaan eri tavalla jos tiedän, että rata loppuu, vaikka yritän jatkaa ohjausta aina yli vikan esteen.

Ongelma nro. 2

Into ei osaa suorittaa rengasta radalla.

Yksittäisenä menee hyvin, mutta jos ottaa yhdenkin esteen ennen rengasta niin juoksee alta tai hyppää sivusta.

Tämä on vähän vaikeaa mulle, koska Kaapolle ei ole oikeastaan edes opetettu rengasta. Se on vaan mennyt sen aina oikein.

No, kaikki meen ongelmat ratkeis treenaamalla. Inton kanssa ei riitä viikkotreenit, täytyis päästä useammin, mutta minkäs teet.

Lisäksi se, miten minä olen tottunut treenaamaan omia koiriani eroaa aikalailla meidän kouluttajan koulutuksesta ja vaikka siinä on paljon hyvää, niin välillä mun mielestä keskitytään liikaa asioihin jotka on itsestäänselvyyksiä ja varjellaan koiria "vaikeilta" esteiltä liian kauan.

Toisaalta ymmärrän, että treeneissä on paljon harrastajia joilla on eka koira ja heidän kanssa täytyy tehdä asioita hitaammin. Täytyisikin enemmän järjestää koulutuksia (niin TOKOssa kun aksassa) jotka olis tarkoitettu ohjaajille jotka jo osaa perusasiat, mutta joilla on nuoret koirat. Yks vaihtoehto olisi treenata kavereiden kanssa, mutta menee aikataulut niin ristiin, ettei se oikein näytä onnistuvan.

Plääh..

Loppuun vielä pika päivitys Figosta. Jalka on parantunut ihan hyvin, vähän iho on kärsinyt paketissa olosta, joten joudun sitä hoitelemaan. Muuten Figo on sitä mieltä, että ihan hyvin voisi lähteä metsälenkille ja olen ihan tyhmä kun en sitä mukaan ota. Nauru